روحانی: با زبان روان از دولت انتقاد کنید روحانی: با زبان روان از دولت انتقاد کنید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روحانی: با زبان روان از دولت انتقاد کنید

روحانی: با زبان روان از دولت انتقاد کنید

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهور گفت: از دولت با زبان روان انتقاد شود اما همه شرایط ما را هم در نظر بگیرند و منصفانه نقد کنند. البته دولت هم وارد حاشیه‌سازی نشده و برای مردم کار می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان، اظهار کرد: از سال ۹۷ در یک شرایط ویژه‌ای هستیم و اواخر سال ۹۸ هم ویروس کرونا شرایط ما را دشوارتر کرد. همه باید بدانند در چه شرایطی ما کشور را اداره می‌کنیم. ۱۴ ماه از دولت باقی مانده و ما همه توان خود را برای حل مشکلات مردم، تأمین رفاه مردم و تکمیل طرح‌ها به کار می‌گیریم.

روحانی: با زبان روان از دولت انتقاد کنید

وی ادامه داد: هر هفته رقم بالایی از پروژه‌ها را افتتاح می‌کنیم. پنج‌شنبه همین هفته ۴۸۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه صنعتی و معدنی افتتاح می‌شود؛ البته این همه افتتاح‌ها نیست. این رقم نشان می‌دهد نشاط و فعالیت در کشور وجود دارد. با این حال در شرایط فشار تحریم، درآمد ما در سال ۵۰ میلیارد دلار کم شده است. در سال گذشته بودجه ما ۴۴۸ هزار میلیارد تومان و امسال ۵۷۰ هزار میلیارد تومان است. ۵۰ میلیارد دلار یعنی ۸۷۰ هزار میلیارد تومان. یعنی دو برابر بودجه پارسال و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بیشتر از بودجه امسال. هر دولتی در دنیا در این شرایط به زانو درمی‌آمد اما مردم ایستادگی کردند و سایر قوا و رهبری هم به دولت کمک کردند. در حال حاضر شرایط زندگی را قابل تحمل و سخت می‌دانیم اما تمام توان خود را برای افزایش تولید به کار می‌گیریم و پروژه‌های بسیار عظیمی را هم افتتاح خواهیم کرد.

حتما بخوانید:  این استوری، شایعه مهاجرت مهدی یراحی را داغ کرد

روحانی با اشاره به اینکه احیای دریاچه ارومیه اولین قول دولت به مردم بود، گفت: در حال تکمیل تونلی به طول ۳۶ کیلومتر هستیم که آب را از سد به دریاچه ارومیه برساند. با افتتاح این طرح در دی‌ماه ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه می‌شود و گردوغبار دریاچه را کاملا مهار می‌کند. این عظیم‌ترین پروژه محیط زیستی تاریخ کشور است. ۷۰ درصد تالاب‌ها هم آبگیری شدند، البته شرایط بارندگی هم مناسب بود. دولت یازدهم و دوازدهم به حق دولت محیط زیست است و کارهای بسیار بزرگی در این زمینه انجام داده است.

وی ادامه داد: از دولت با زبان روان انتقاد شود اما همه شرایط ما را هم در نظر بگیرند و منصفانه نقد کنند. البته دولت هم وارد حاشیه‌سازی نشده و برای مردم کار می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه تلاشمان را به کار می گیریم تا فشار اقتصادی بر مردم کمتر شود، اظهار کرد: رئیس بانک مرکزی آمار مثبتی در جلسه هیات دولت ارائه کرد و نشان داد حرکت ما درست است. در سه ماهه چهارم سال ۹۸ کارگاه‌های بزرگ صنعتی رشد ۱۰/۵ درصد داشته اند. امیدوارم رشد اقتصادی با وجود تحریم‌ها و کرونا منفی نباشد البته علائم بیانگر این است که رشد اقتصادی بدون نفت منفی نخواهد بود. علائم خوبی برای کاهش تورم وجود دارد و تروم نقطه به نقطه ۱۶ درصد کاهش داشته است. ما به آینده امیدواریم و معتقدیم که امسال، سال جهش تولید است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *