بازیگر «جنگ ستارگان» درگذشت بازیگر «جنگ ستارگان» درگذشت | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بازیگر «جنگ ستارگان» درگذشت

بازیگر «جنگ ستارگان» درگذشت

خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی: پیتر میهیو که در سه گانه اصلی «جنگ ستارگان» در نقش چیوباکا یک موجود خیالی بازی کرده بود، در ۷۴ سالگی درگذشت.

خانواده این بازیگر با انتشار بیانیه‌ای خبر درگذشت وی را اعلام کردند.

در بیانیه‌ای که در توئیتر منتشر شد اعلام شده که وی در سی‌ام آوریل، یعنی سه روز پیش در خانه‌اش در تگزاس و در حالی که خانواده‌اش در کنارش بودند، فوت کرده است.

بازیگر «جنگ ستارگان» درگذشت

این شخصیت به دلیل وفاداری‌اش به هان سولو یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های فیلم‌های «جنگ ستارگان» بود و نقش کمک خلبان و دوست هان سولو در این مجموعه فیلم‌ها را بازی می‌کرد.

این بازیگر بریتانیایی-آمریکایی نخستین بار در ۱۹۷۷ در اولین فیلم از مجموعه «جنگ ستارگان» در نقش چیوباکا که یک موجود انسان‌نمای خیالی بود، بازی کرد.

وی توسط چارلز اچ. شنیر تهیه کننده فیلم و در حالی که در لندن در فیلمی از ری هری‌هاوسن با عنوان «سنباد و چشم ببر» بازی می‌کرد، کشف شد. سال بعد او در نقش چیوباکا یک موجود خیالی ۲۰۰ ساله جلوی دوربین رفت.

در فیلم از چیوباکا به عنوان عضوی از گونه‌ای خیالی به نام ووکی یاد می‌شود که موجوداتی دوپا و هوشمند از اهالی سیاره خیالی کاشیییک هستند و تمام بدنشان از مو پوشیده شده است.

از آنجا که قد میهیو دو متر و ۱۷ سانتیمتر بود، به راحتی نقش این موجود خیالی درشت هیکل را در «جنگ ستارگان» بازی کرد.

جورج لوکاس ابتدا به شخصه دوست داشت تا دیوید پراوز بدن‌ساز در نقش چیوباکا بازی کند اما پراوز تصمیم گرفت در نقش دارت وایدر فرو برود.

حتما بخوانید:  نماینده مجلس: دختر ۱۳ساله، کودک همسر نیست

میهیو در فیلم‌های «امپراتوری ضربه می‌زند»، «بازگشت جدای»، «انتقام ست»، «نیرو بیدار می‌شود» و «جنگ ستارگان ویژه تعطیلات» نقش آفرینی کرده بود.

او بسیار به این نقش علاقه داشت و دو کتاب نیز در این باره نوشته بود که شامل «بزرگ شدن غول» و «غول محبوب من» بودند.

او بنیادی هم به نام خودش تأسیس کرده بود که برای کمک به نیازمندان پول جمع می‌کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *