قیمت نفت سقوط کرد قیمت نفت سقوط کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / قیمت نفت سقوط کرد

قیمت نفت سقوط کرد

برترین‎ها: آخرین روز مهلت خرید نفت ایران در حالی به پایان می‌رسد که قیمت نفت نه تنها افزایش نیافت بلکه سه درصد نیز سقوط کرد.

معافیت‌های آمریکا برای خریداران نفت ایران از روز پنج‌شنبه ۱۲ اردیبهشت به پایان رسید، اما قیمت نفت نه تنها افزایش نیافت بلکه سه درصد نیز سقوط کرد.

مشتریان نفتی از امروز ملزم هستند تا هیچ محموله جدید نفتی از ایران وارد نکنند، و گرنه با تحریم‌های آمریکا مواجه می‌شوند.

ایالات متحده دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد که به معافیت‌های شش ماهه برای خریداران نفت ایران خاتمه می‌دهد.

ایران قبل از تحریم‌ها حدود ۲.۵ میلیون بشکه صادرات نفت و میعانات گازی داشت و از آبان پارسال که معافیت‌های شش ماهه آمریکا به هشت کشور ارائه شد، متوسط صادرات نفت ایران به ۱.۱ میلیون بشکه سقوط کرده است.

نفت سهمی ۴۰ درصدی در بودجه سال جاری دولت دارد.

آخرین روز مهلت خرید نفت ایران در حالی به پایان می‌رسد که قیمت نفت نه تنها افزایش نیافت، بلکه به خاطر انتشار گزارش‌هایی مبنی بر افزایش تولید و ذخایر نفت آمریکا و ارائه تضمین عربستان و امارات به بازارها برای جلوگیری از کمبود نفت، روز پنج‌شنبه حدود سه درصد کاهش یافت و به حدود ۷۰ دلار سقوط کرد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد که تولید روزانه نفت این کشور به رکورد تاریخی ۱۲.۳ میلیون بشکه رسیده و ذخایر استراتژیک نفت آن نیز بالای ۴۷۰ میلیون بشکه است.

چین و ترکیه نسبت به توقف معافیت‌های تحریمی آمریکا اعتراض کرده‌اند، اما نگفته‌اند آیا خرید نفت از ایران را متوقف می‌کنند یا ادامه می‌دهند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  مدیرعامل استقلال استعفا داد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *