باز شدن پای پیشگو به انتخابات ریاست جمهوری! باز شدن پای پیشگو به انتخابات ریاست جمهوری! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / باز شدن پای پیشگو به انتخابات ریاست جمهوری!

باز شدن پای پیشگو به انتخابات ریاست جمهوری!

خبرآنلاین: عباس سلیمی نمین که پیش از انتخابات پیش‌بینی کرده بود رقابت بین رئیسی با محسن رضایی و عبدالناصر همتی خواهد بود، درباره دلیل کنار نکشیدن قاضی‌زاده به نفع نامزد پیروز گفت: به آقای قاضی‌زاده هاشمی این مطلب را القا کرده بودند که قطعا ایشان رئیس جمهوری خواهد شد! مثل آقای محمود احمدی‌نژاد که برخی پیشگوها سراغش می‌رفتند و چنین حرف‌هایی می زدند، یک پیشگو هم در مشهد به آقای قاضی‌زاده هاشمی این مطلب را گفته بود که تو قطعا رئیس جمهوری می‌شوی و به همین دلیل به درخواست برخی نمایندگان که از او خواسته بودند کنار برود، برخورد بسیار تند و غیر مؤدبانه داشت، چرا که تصور کرده بود پیروز می‌شود.

هواداران کدام نامزد رای سفید دادند؟

این تحلیلگر سیاسی درباره دلیل بالا بودن آمار آرای باطله را هم چنین دانست: برخی که تعرفه گرفته بودند و به صندوق نینداختند، نه از جهت تحریم و رای اعتراضی بلکه مثلا قوم و خویششان در شوراها نامزد شده بود و فقط آمده بودند به او رای دهند. در واقع قصد نداشتند در خبرگان و میاندوره‌ای مجلس و ریاست جمهوری رای بدهند اما آنجا تعرفه‌ها را به آنها می‌دادند و این تعرفه‌ها را پیش خودشان نگه داشتند و با خودشان بردند.

یعنی فقط به شورای شهر رای دادند و این هم جزو آرای باطله محسوب می‌شود. برای اولین بار بود که ما در تهران برای ۴ انتخابات ۴ صندوق داشتیم. افراد زیادی فقط آمده بودند به شورای شهر رای بدهند و تعرفه‌های دیگر را یا سفید می‌داد یا با خودش می‌برد که این مساله هم باعث افزایش آرای باطله شد.

حتما بخوانید:  فرمانده سپاه: بیانیه اروپایی‌ها اقدامی احساسی بود

سلیمی نمین درباره شیوه عملکرد هواداران سعید جلیلی پس از کناره‌گیری او هم گفت: یک عده طرفداران آقای جلیلی بودند و فقط ایشان را اصلح می‌دانستند و وقتی آقای جلیلی کنار رفت، به نفع آقای رئیسی نیامدند. این گروه در گفت‌وگوها و بحث‌های خودشان آقای رئیسی را اصلح نمی‌دانستند، اینها رای دادند اما رای سفید دادند، یعنی معتقد بودند باید مشارکت کنند اما فرد اصلح خودش را کنار کشیده بود و قبول نداشتند که این اصلح بودن قابل انتقال به شخص دیگری است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *