گاف جدید بایدن: از جنگ با ایران بیشتر تلفات دادیم! گاف جدید بایدن: از جنگ با ایران بیشتر تلفات دادیم! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / گاف جدید بایدن: از جنگ با ایران بیشتر تلفات دادیم!

گاف جدید بایدن: از جنگ با ایران بیشتر تلفات دادیم!

خبرگزاری تسنیم: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی روز پنجشنبه خود و در ادامه گاف‌هایش گفت بیماری کووید-۱۹ بیش از «جنگ با ایران» از آمریکا قربانی گرفته است.

وی که در کارولینای شمالی درباره واکسن کرونا سخنرانی می کرد، گفت: ما ۶۰۰ هزار آمریکایی را در طی یک سال از دست دادیم. این از تمام قربانیان جنگ اول جهانی، جنگ دوم جهانی، جنگ ویتنام، عراق، ایران، به طور کلی–افغانستان بیشتر است.

بایدن در بهمن ماه سال گذشته در پاسخ به سؤالی درباره لغو تحریم‌ها با هدف بازگشت به میز مذاکرات گفت که تا متوقف نشدن غنی‌سازی در ایران تحریم‌های علیه ایران را لغو نمی‌کند.

پس از این مصاحبه بود که یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد منظور بایدن این بوده که ایران باید غنی‌سازی اورانیوم خود ورای محدودیت‌های برجامی را متوقف کند نه اینکه پیش از مذاکرات احتمالی طرفین کل غنی‌سازی را متوقف کند.

وی همچنین در اولین نشست خبری خود که در فروردین ماه برگزار شد، نام «اشرف غنی» همتای افغانستانی خود را به اشتباه «کیانی» گفت.

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در اجلاس «گروه ۷» که اخیرا برگزار شد سه بار نام دو کشور سوریه و لیبی را اشتباهی اعلام کرد.

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *