ترامپ، ترکیه را تهدید به تحریم کرد ترامپ، ترکیه را تهدید به تحریم کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ترامپ، ترکیه را تهدید به تحریم کرد

ترامپ، ترکیه را تهدید به تحریم کرد

خبرگزاری فارس: «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا امروز (پنج‌شنبه) ترکیه را به دلیل بازداشت یک کشیش آمریکایی، به تحریم تهدید کرد.

پنس که در نشست «پیشبرد آزادی‌های مذهبی» وزارت خارجه آمریکا سخن می‌گفت «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه را خطاب قرار داد و گفت: «ایالات متحده تا زمان آزاد شدن کشیش برونسون، تحریم‌های عمده‌ای را بر ترکیه اعمال خواهد کرد.»

«اندرو برونسون» که اداره یک کلیسای پروتستان در شهر ازمیر ترکیه را برعهده داشت، اکتبر سال ۲۰۱۶ به اتهام دست داشتن در اقدام‌ تروریستی بازداشت شد.

دقائقی پس از این سخنان مایک پنس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هم به میدان آمد و در توئیتر، ترکیه را تهدید کرد.

ترامپ در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «ایالات متحده به خاطر بازداشت طولانی مدت کشیش اندرو جانسون که یک مسیحی بزرگ، یک مرد خانواده و یک انسان فوق‌العاده است، تحریم‌های عمده‌ای را علیه ترکیه اعمال می‌کند. او (کشیش جانسون) رنج زیادی می‌برد. این مرد خدایی و بی‌گناه،باید فوراً آزاد شود.»

واکنش ترکیه به تهدید آمریکا

دفتر ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به تهدیدهای رئیس جمهوری آمریکا برای اعمال تحریم علیه آنکارا در صورت آزاد نکردن کشیش آمریکایی متهم به جاسوسی و توطئه‌چینی گفت: «واشنگتن از طریق تهدید به نتایج مدنظر خود در ماجرای کشیش دست نخواهد یافت.»

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  حرف‌های عجیب مهمان علی ضیا سوژه شد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *