تنش میان آمریکا و عربستان جدی شد تنش میان آمریکا و عربستان جدی شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تنش میان آمریکا و عربستان جدی شد

تنش میان آمریکا و عربستان جدی شد

برترین ها به نقل از یورو نیوز: کاخ سفید با رد تهدیدهای متقابل عربستان سعودی به احتمال مجازات این کشور از سوی ایالات متحده آمریکا از ریاض خواست تا درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار برجسته سعودی به شکل سریع، جامع و شفاف تحقیق کند.

همزمان با بالاگرفتن بحران دیپلماتیک میان ریاض و واشنگتن، دو سناتور جمهوری‌خواه اعلام کردند کنگره آماده است تا در صورت استنکاف دونالد ترامپ از توقف معاملات نظامی با عربستان، راسا وارد عمل شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا گفت در صورت اثبات کشته شدن آقای خاشقجی در کنسولگری سعودی در استانبول، واشنگتن ریاض را به شدت تنبیه خواهد کرد. شماری از مقام‌های رسمی و رسانه‌های نزدیک به عربستان سعودی پس از این سخنان، از توان مقابله به مثل این کشور در برابر مجازات‌های احتمالی واشنگتن خبر دادند. یکی از گزینه‌های مطرح شده از سوی برخی رسانه‌ها کاهش عرضه نفت در بازار بود.

لَری کادلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید روز دوشنبه از ارائه توضیح درباره شکل احتمالی این «تنبیه شدید» خودداری کرد. با این حال وی به خبرنگاران گفت: «در صورت لزوم مجازات‌های سختی [علیه عربستان] در پیش خواهیم گرفت.

وی با رد احتمال تاثیرگذاری سعودی بر بازار نفت به‌عنوان یک حربه در برابر مجازات‌های احتمالی ایالات متحده افزود: «آمریکا بازیگر برتر انرژی جهان است و ما در وضعیت خوبی قرار داریم. به نظر من با توجه به تولید بسیار بالای ما، می‌توانیم با هرگونه کاهش [عرضه نفت به بازار] مقابله کنیم.»

این مقام ارشد کاخ سفید با این حال تاکید کرد طبق برنامه فعلی استفان منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده برای شرکت در نشستی درباره مبارزه با تامین مالی گروه‌های تروریستی به عربستان سفر خواهد کرد. با این حال آقای کادلا می‌گوید در صورت تغییر شرایط این سفر هم لغو خواهد شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  میلیاردر بریتانیایی راهی سفر فضایی شد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *