تهران، نیاز‌های دفاعی بغداد را تأمین می‌کند تهران، نیاز‌های دفاعی بغداد را تأمین می‌کند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تهران، نیاز‌های دفاعی بغداد را تأمین می‌کند

تهران، نیاز‌های دفاعی بغداد را تأمین می‌کند

ایسنا: رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از تدوین سند همکاری‌های دفاعی ایران و عراق خبر داد و گفت: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها به دنبال گسترش مجدد تروریست‌ها در منطقه هستند، همکاری دفاعی ایران و عراق موجب ایجاد امنیت مناسب‌تری برای کشور عراق خواهد شد.

تهران، نیاز‌های دفاعی بغداد را تأمین می‌کند

سرلشکر پاسدار محمد باقری در حاشیه دیدار با وزیر دفاع عراق:

* وزیر دفاع و فرماندهان نیرو‌های دریایی، هوایی، پدافند هوایی و برخی دیگر از فرماندهان عراق به کشورمان آمدند و درباره نحوه توسعه و تعمیق همکاری‌های دفاعی و نظامی بحث و بررسی صورت گرفته است.

* در این دیدار در خصوص مباحث مرتبط با صنایع دفاعی و امنیت مرز‌های مشترک دو کشور و موضوعات مرتبط با همکاری و تبادل تجربه‌ها، رزمایش‌های نظامی مشترک و مسائل آموزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ان‌شاءالله این همکاری‌ها توسعه خواهد یافت.

* تاکنون در همه زمینه‌ها بحث‌های گوناگونی داشته‌ایم و خواهیم داشت؛ همچنین دو کشور سندی را آماده کرده‌اند که مراحل آخر را می‌گذراند و در آینده‌ای نزدیک به امضا خواهد رسید.

* ما در گذشته همکاری‌هایی در حوزه دفاعی و تجهیزاتی داشتیم و در این رابطه قرارداد‌هایی را نیز منعقد و اجرا کردیم و محصولاتی را که کشور عراق نیاز داشته، توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تأمین شده است.

* همچنین همکاری‌های آموزشی، عملیاتی و مستشاری فراوانی با عراق داشتیم و در این رابطه مباحثی صورت گرفت که هر زمان طرف عراقی احساس نیاز و ضرورت کند، ما در کنار برادران‌مان هستیم و خواهیم بود که مقدمات آن فراهم شده است و قرار شد به تناسب وضعیت و مناطق مورد نیاز، این همکاری‌ها توسعه یابد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  عابدزاده، نامزد بهترین دروازه‌بان جهان شد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *