تورم، «ضایعات برنج» را در بازار محبوب کرد! تورم، «ضایعات برنج» را در بازار محبوب کرد! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تورم، «ضایعات برنج» را در بازار محبوب کرد!

تورم، «ضایعات برنج» را در بازار محبوب کرد!

تجارت نیوز: جهش قیمت برنج مصرف غذای محبوب ایرانی‌ها را به نصف رسانده و حالا تقاضای برنج ضایعاتی آنقدر افزلیش داشته است که دبیر انجمن واردکنندگان برنج از درخواست واردات برنج نیم‌دانه خبر داد.

قیمت برنج ایرانی و خارجی باز هم گران شد. این در حالی است که متولیان این بازار می‌گویند با افزایش قیمت برنج مصرف آن نصف شده است.

ایرانی‌ها مشتری ضایعات برنج شدند!

دبیر انجمن واردکنندگان برنج با اعلام این خبر گفت: مصرف برنج خارجی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ نصف شد و امسال هم روند کاهش مصرف ادامه دارر.

او توضیح داد: سال ۹۸ حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن برنج وارد شد، این در حالی است که واردات برنج خارجی سال گذشته به ۸۵۰ هزار تن رسید.

مسیح کشاورز توضیح داد: کاهش مصرف برنج خارجی موجب شده، مصرف برنج‌های نیم‌دانه یا در اصطلاح برنج شکسته یا ضایعات برنج زیاد شود.

این در حالی است که رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی شیراز از کاهش مرغوبیت برنج مصرفی ایرانی‌ها پس از گرانی گفت و به تجارت‌نیوز توضیح داد: مصرف برنج شکسته به سبد تمامی خانوارها تعمیم داشته است زیرا جداسازی برنج شکسته از برنج سالم دیگر برای کشاورزان صرفه ندارد و معمولا این دو با هم مخلوط شده و به فروش می‌رسند.

به گفته عبدالله رزاق‌منش قیمت برنج نیم‌دانه در شمال کشور با قیمت ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان فروخته می‌شود و خرده‌فروشی‌های سایر شهرها می‌توانند با حداکثر ۳۰ درصد سود اضافه آن را بفروشند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  محمد رحمانیان: سپاه ممنوع الخروجم کرد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *