ثبت احوال: صدور کارت هوشمند ملی متوقف نشده ثبت احوال: صدور کارت هوشمند ملی متوقف نشده | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ثبت احوال: صدور کارت هوشمند ملی متوقف نشده

ثبت احوال: صدور کارت هوشمند ملی متوقف نشده

خبرگزاری مهر: سیف‌الله ابوترابی، ضمن تکذیب خبر عدم صدور کارت هوشمند ملی بدلیل تحریم ها، به تولید بدنه کارت هوشمند ملی در داخل کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به تحریم‌ها و همچنین تأکید مقام معظم رهبری بر تولید کالای داخلی، به همین دلیل برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تولید بدنه کارت ملی هوشمند در داخل کشور و با استفاده از متخصصین و نخبگان کشور انجام شده است.

به گفته وی ، در حال حاضر مراحل مقدماتی در حال انجام است و مقاومت و موضوعات دیگر مربوط به کارت هوشمند بررسی خواهد شد و بعد از تست فنی مراحل صدور انجام خواهد شد که احتمالا تا آبان ماه نهایی می شود.

ابوترابی ادامه داد: جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد و پیش‌بینی‌های لازم برای دو گروه از افراد جامعه انجام شده؛ دسته اول افرادی هستند که ۱۵ ساله شده‌اند و برای اولین‌بار تقاضای کارت ملی را دارند و دسته دوم نیز گروهی که تاکنون هیچ‌گونه کارتی دریافت نکرده‌اند؛ این افراد مشکلی ندارند و برای آنها از قبل کارت‌هایی را نگه داشته‌ایم که بدون اینکه منتظر باشند، همانندگذشته بدون هیچ تغییری می‌توانند کارت‌های خود را دریافت کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تأکید کرد: همچنین بر اساس مصوبه هیأت وزیران کارت‌های ملی قبلی که مهلت آن به اتمام رسیده بود تمدید شده و آنها نیز عجله‌ای برای دریافت کارت هوشمند نداشته باشند.

ابوترابی در خصوص احتمال افزایش قیمت کارت هوشمند ملی گفت: تولید داخلی این کارت و همچنین بالا رفتن قیمت ارز، هیچ‌گونه تغییری در قیمت نهایی کارت هوشمند ایجاد نخواهد کرد و مردم نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارند.

حتما بخوانید:  یحیی با هت‌تریک تساوی به دربی رسید

وی تصریح کرد: افرادی که برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت‌نام کرده‌اند و جز دو گروه اعلام شده نیستند کارت‌های خود را می‌گیرند، فقط زمان آن نسبت به گذشته کمی طولانی‌تر خواهد شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *