ربیعی: دخالت دولت در پرونده نجفی صحت ندارد ربیعی: دخالت دولت در پرونده نجفی صحت ندارد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ربیعی: دخالت دولت در پرونده نجفی صحت ندارد

ربیعی: دخالت دولت در پرونده نجفی صحت ندارد

خبرگزاری ایلنا: سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران درباره پرونده نجفی، حذف بخشی از یارانه‌بگیران، جایگاه جهانگیری در دولت و موضوع جیسون رضائیان توضیحاتی ارائه کرد.

ربیعی: دخالت دولت در پرونده نجفی صحت ندارد

علی ربیعی:

تحریم‌ها شرایطی را ایجاد کردند که تورم و افزایش ارز صورت گرفت در حالی که مسائل غیراقتصادی دخیل بوده است. واقعا تحریم‌های این دوره با تحریم‌های دور قبل قابل مقایسه نیست.

افرادی در برخی از کشورها نشسته‌اند و داخل ایران رصد می‌کنند و اطلاعات ما را به کسانی از جمله رژیم صهیونیستی می‌دهند.

امروز پس از سر گذراندن شوک، علائم خوبی را مشاهده می‌کنیم و در تیر ماه فشارها روند کاهنده داشته است.

(درباره اینکه قاضی پرنده نجفی گفته است برخی از دستگاه‌های اجرایی در این پرونده دخالت دارند، شما این موضوع را تایید و یا تکذیب می‌کنید): ما به تفکیک قوا معتقدیم و در اینکه دولت در امر قضا دخالتی نداشته باشد، اعتقاد داریم.

اگر دستگاه اجرایی خاصی است اعلام کنند، من این را تکذیب می‌کنم، زیرا حقوق انسان‌ها مطرح است، هم مقتوله و هم آقای نجفی انسان هستند بهترین کار این است که بگذاریم دستگاه قضا کارش را انجام دهد.

۸ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان برای سیاست‌های اجتماعی پیش‌بینی کردیم که از این بودجه برای اقشار خاص مانند زنان سرپرست خانوار و مددجویان در نظر گرفته شده است.

یک نکته را بگویم روز گذشته گفتند یارانه نان حذف شده است، به هیچ عنوان این اتفاق نیفتاده است و یارانه نان حذف نخواهد شد، آن چه اتفاق افتاد برای آردهای صنعتی بود که اتفاقا به آرد نان تعلق خواهد گرفت.

حتما بخوانید:  پایان شیرین پرونده پروپئیچ برای استقلال

درخصوص حذف سه دهک از دریافت یارانه‌ها باید بگویم به طور سنتی هر اندازه مقدور باشد انجام می‌دهم.

سال ۹۴و ۹۵ پنج میلیون از سه دهک حذف کردیم، برنامه جدیدی نیست و همان قبلی است. اما باید تاکید کنم که این اتفاق افتاده است.

وزارت آموزش و پرورش چندین برنامه را برای اوقات فراعت در نظر گرفته است. صداوسیما نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته است اما به طور کلی به سیاست‌گذاری دقیقی برای اوقات فراغت نکرده‌ایم. واقعا شهرهای فاقد سینما و تئاتر و ورزشگاه زندگی شبانه ندارند. ما نیازمند سیاست‌گذاری برای زندگی شبانه هستیم. زندگی شبانه واقعیتی است که باید به طور سالم دنبال شود.

(با اشاره به چگونگی ارتباط دولت با پایگاه نخبگان و اظهارات پیشین جهانگیری در این زمینه): پیشنهاد من این است که خوانش نکنیم، جایگاه آقای جهانگیری در دولت سفت و محکم است.

(بازداشت فریبا عادل‌خواه): من اطلاعی در این زمینه ندارم، خبر را شنیدم و نمی‌دانم چه کسی وی را بازداشت کرده است و به چه دلیلی صورت گرفته است. درباره بازداشت فریبا عادل‌خواه گفت: من اطلاعی در این زمینه ندارم، خبر را شنیدم و نمی‌دانم چه کسی وی را بازداشت کرده است و به چه دلیلی صورت گرفته است.

(درباره تبادل جیسون رضائیان و ارتباط آن با ساخت سریالی در این باره): قصد ورود به این موضوع را ندارم. آقای واعضی هم موضعی گرفتند. یک سریال را در حد یک سریال باید بررسی کرد. البته در ژانرهای اطلاعاتی باید خوانش با اصل موضوع هماهنگی داشته باشد.

یک بار آقای روستایی و ساداتیان را دیدم که ناراحت بودند فیلمشان را به خاطر تعبیری که از زحمت‌کشان نیروی انتظامی داشتند باید تغییر دهند. اصلا از این موضوع عبور کنیم تمایل ندارم بیشتر صحبت در این باره صحبت شود. اما این را بگویم زمانی که بحث زندانیان در مکاتبات برجام مطرح می‌شود اصلا رضاییان دستگیر نشده بود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *