رونمایی از سبک‌ترین گوشی ۵G جهان رونمایی از سبک‌ترین گوشی ۵G جهان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رونمایی از سبک‌ترین گوشی ۵G جهان

رونمایی از سبک‌ترین گوشی ۵G جهان

فرارو: شرکت ژاپنی شارپ، اخیراً گوشی هوشمند جدیدی با نام SHARP AQUOS zero6 را معرفی کرده که علی رغم بهره مندی از یک باتری قدرتمند و صفحه نمایش بزرگ، با ۱۴۶ گرم وزن، سبک ترین گوشی ۵G جهان به شمار می رود.

ما شرکت مشهور شارپ را همیشه با عنوان یک سازنده پیشگام در جهان فناوری می شناسیم و این غول فناوری ژاپن همچنان در تلاش است تا هر از گاهی در بسیاری از زمینه ها اول باشد. روز سه شنبه ۲۸ سپتامبر (۶ مهر ماه) این شرکت، گوشی SHARP AQUOS zero6 را به عنوان سبک ترین تلفن هوشمند ۵G جهان با باتری و صفحه نمایش بزرگ معرفی کرد تا باز هم نشان دهد همیشه می تواند خود در ردیف اولین ها قرار دهد.

رونمایی از سبک‌ترین گوشی ۵G جهان

طبق گزارش های منتشر شده، گوشی جدید SHARP AQUOS zero6، دارای ابعاد ۱۵۸ در ۷۳ در ۷٫۹ میلی متر است که وزنی معادل ۱۴۶ گرم را برای آن در بر دارد. اما نکته جالب توجه آن است که این کاهش وزن به هیچ عنوان به معنای کوچک بودن اجزای داخلی اصلی این دستگاه نبوده و این گوشی همچنان از باتری ۴۰۱۰ میلی آمپر ساعتی پشتیبانی می کند. برای مقایسه، آیفون ۱۲ مینی تنها ۱۳۵ گرم وزن دارد اما دارای یک باتری کوچک ۲۲۲۲ میلی آمپر ساعتی است. به همین ترتیب، آیفون ۱۳ مینی جدیدتر نیز از باتری کمی بزرگتر ۲۴۳۸ میلی آمپر ساعتی استفاده می کند و وزن آن ۱۴۱ گرم است.

رونمایی از سبک‌ترین گوشی ۵G جهان

از نظر صفحه نمایش، SHARP AQUOS zero6 دارای صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی OLED با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل فول اچ دی پلاس، نرخ تازه سازی ۲۴۰ هرتز و محافظ Gorilla Glass Victus است. از سوی دیگر، مدل های مینی آیفون از صفحه نمایش ۵٫۴ اینچی +FHD کوچکتر (۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) OLED با نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز و محافظ سرامیکی، استفاده می کنند.

حتما بخوانید:  شکست قابل دفاع شاگردان کولاکوویچ مقابل برزیل

علاوه بر این، zero6 مجهز به چیپست Qualcomm Snapdragon 750G است که با ۸ گیگابایت رم LPDDR4x و ۱۲۸ گیگابایت حافظه UFS 2.2 همراه شده است. این گوشی هوشمند دارای یک ماژول دوربین چهارگانه در پشت است که شامل یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک واحد فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، یک دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی و یک سنسور ToF است. در قسمت جلویی، این گوشی از یک اسنپتر ۱۲٫۶ مگاپیکسلی داخل شکاف قطره ای، به عنوان دوربین سلفی بهره می برد.

رونمایی از سبک‌ترین گوشی ۵G جهان

در بخش اتصالات، این گوشی از ۵G ، WiFi دو بانده، بلوتوث ۵٫۱، GNSS دو بانده، NFC با پشتیبانی از Osaifu-Keitai و پورت USB Type-C پشتیبانی می کند. سایر ویژگی ها شامل اندروید ۱۱، شکاف کارت MicroSD (قابل ارتقا تا ۱ ترابایت)، حسگر اثر انگشت روی صفحه و گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است. به گزارش فرارو، هنوز هیچ اطلاعات رسمی در مورد قیمت این گوشی جدید شارپ وجود ندارد اما پیش فروش این دستگاه از تاریخ ۲۹ سپتامبر (۷ مهر ماه) و از طریق وبسایت ژاپنی Soft Bank، در سه رنگ مشکی، سفید و بنفش آغاز می شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *