ظریف: خلیج‌فارس اولویت امنیت ملی ایران است ظریف: خلیج‌فارس اولویت امنیت ملی ایران است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ظریف: خلیج‌فارس اولویت امنیت ملی ایران است

ظریف: خلیج‌فارس اولویت امنیت ملی ایران است

ایسنا: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه مشورمان در توییتی نوشت: خلیج فارس یک شاهراه حیاتی است بنابراین از اولویت‌های امنیت ملی ایران محسوب می‌شود و از مدت‌ها پیش امنیت دریانوردی در آن تضمین شده است. با توجه به این حقیقت، برخلاف وعده و وعیدها، حضور هرگونه نیرویی از خارج از منطقه باعث ناامنی در این آب‌ها می‌شود. ایران برای حفاظت از امنیت این شاهراه تعلل نمی‌کند.

ظریف: خلیج‌فارس اولویت امنیت ملی ایران است

مقامات آمریکایی به تازگی اعلام کرده‌اند که قصد دارند برای به اصطلاح “محافظت از دریانوردی آزاد در خلیج فارس” یک ائتلاف نظامی در این منطقه با مشارکت کشورهای سراسر جهان ایجاد کنند.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرده است که به بیش از ۶۰ کشور برای شرکت در ائتلاف دریایی ایالات متحده در خلیج فارس، دعوت‌نامه ارسال کرده است. واشنگتن در حالی از این طرح خود خبر داده است که ادعا می‌کند ایران در چند حادثه اخیر برای کشتی‌ها در خلیج فارس دست داشته است.

آلمان تاکنون چندین بار اعلام کرده که به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس شرکت نخواهد کرد اما انگلیس نسبت به پیوستن به این ائتلاف اعلام آمادگی کرده است.

سرائیل کاتز، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز روز سه‌شنبه در نشست پشت درهای بسته با کمیته دفاعی و امور خارجی کنست اعلام کرد که این رژیم در حوزه اطلاعاتی و دیگر حوزه‌ها به ائتلاف دریایی در خلیج فارس ملحق خواهد شد.

هنوز مشخص نشده که آیا رژیم صهیونیستی به ائتلاف دریایی آمریکا ناو ارسال خواهد کرد یا خیر.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  خاورمیانه در التهاب یک تصمیم برای تنگه هرمز

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *