عذرخواهی وزیر نیرو از مردم برای قطع برق عذرخواهی وزیر نیرو از مردم برای قطع برق | آوتاف
خانه / اخبار داغ / عذرخواهی وزیر نیرو از مردم برای قطع برق

عذرخواهی وزیر نیرو از مردم برای قطع برق

خبرگزاری ایسنا: وزیر نیرو ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل خاموشی‌ روزهای اخیر، علت را به طور کامل تشریح کرد.

 رضا اردکانیان امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران با بیان این‌که این روزها با مشکلاتی برای تامین و عرضه برق مواجه هستیم، اظهار کرد: علی‌رغم گزارشاتی که در روزهای اخیر توسط همکاران من ارائه شده و به تناسب برای مضیقه‌هایی که برای هموطنان در بخش خانگی و تجاری فراهم شده، عذرخواهی کردند. بنده نیز وظیفه دارم به عنوان وزیر نیرو از بابت تمام این مضیقه‌ها و فشارها صمیمانه عذرخواهی کنم و نیاز به این است که اطلاعات دقیق و کارشناسانه را در اختیار تمام مردم قرار دهیم.

عذرخواهی وزیر نیرو از مردم برای قطع برق

وی با بیان این‌که در بخش برق ظرفیت نصب شده نیروگاهی ۸۵ هزار و ۳۱۳ مگاوات است، گفت: از این مقدار حدود ۱۲ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های آبی و ۷۳ هزار و ۳۱۳ مگاوات ظرفیت نصب شده بقیه نیروگاه‌های حرارتی، اتمی، تجدید پذیر و تولید پراکنده است.

اردکانیان اظهار کرد: عمر نیروگاه‌های غیرآبی به نوعی تابعی از دما و ارتفاع است. نیروگاهی که در بندرعباس در سطح دریا قرار دارد با نیروگاهی که در مراتع مرتفع واقع شده، خروجی‌های متفاوتی دارد.

گرمای زودرس یکی از دلایل وقوع خاموشی

وزیر نیرو اضافه کرد: سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که چرا با این برنامه ریزی‌ها با کمبود مواجه شدیم که باید در پاسخ به این سوال گفت یک بخش موضوع گرمای زودرس بوده است. ما در فروردین‌ماه امسال به طور متوسط افزایش دمای پنج درجه داشتیم و در اردیبهشت‌ماه افزایش دمای سه درجه را تجربه کردیم که این مساله روی خروجی توان نیروگاه‌ها و شروع به کار دستگاه‌های سرمایشی اثر می‌گذارد.

حتما بخوانید:  مسابقه طناب‌کشی طلاب قم به روایت تصویر

استخراج غیرمجاز رمزارز دلیل دیگر خاموشی‌هاست

وی با بیان این‌که یک اتفاق واقعا خارج محاسبه‌ای که رخ داد موضوع رمزارزها بود. این روزها اعداد و ارقام زیادی در این رابطه شنیده می‌شود اما باید روی اطلاعات موثق تمرکز داشت.

اردکانیان ادامه داد: دولت مصوبه‌ای را برای موضوع رمزارزها ارائه داد که براساس آن کسانی که می‌خواهند از این بخش استفاده کنند باید به وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و مجوزات لازم را اخذ کنند و دراین مسیر با وزارت نیرو مرتبط می‌شود و وزارت نیرو نیز به آنها انشعاب خواهد داد. برای کسانی که مسیر قانونی را طی کردند عددی که ما داریم همان چیزی است که در گزارشات مورد اشاره قرار گرفته و بالغ بر حدود ۳۰۰ مگاوات است.

وزیر نیرو با بیان این‌که براساس مطالعاتی که با همکاری وزارت ارتباطات صورت گرفته و همچنین مطالعاتی که در سطح دنیا انجام شده است و طبق پایش‌های صورت گرفته در این زمینه در مجموع انرژی الکتریسیته‌ای که در دنیا مصرف می‌شود بیش از ۱۰ درصد تخمین زده شده که متعلق به ایران است. همکاران ما نیز رشد مصرف را که تحلیل کردند به برآورد حدود ۲۰۰۰ مگاوات رسیدند که ۳۲۱ مگاوات دارای مجوز است.

اردکانیان ادامه داد: براساس گزارشاتی که از نیروی انتظامی دریافت می‌شود در اماکن مختلف واحدهای تولیدی متروکه در یک پوشیدگی حضور دارند و این اتفاق غیرمترقبه برای وزارت نیرو بود. البته وزارت نیرو از توسعه نظام‌مند این کار استقبال می‌کند و امسال نیز سعی کردیم با تشویق متقاضیان استخراج رمزارز آنها را به احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر سوق دهیم.

حتما بخوانید:  بهاره رهنما به کرونا مبتلا شد

وزیر نیرو با بیان این‌که هدف ما این بود که افراد با احداث نیروگاه‌ تجدید پذیر اقدام به احداث رمزارز و کمبود برق آنها را وزارت نیرو تامین کند و در ازای وجه با آنها تهاتر انرژی داشته باشیم، یعنی در زمانی که ما نیاز داریم بتوانیم از نیروگاه‌های آنها استفاده کنیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *