فساد مالی ۲۵۰۰میلیاردی در یک موسسه اعتباری! فساد مالی ۲۵۰۰میلیاردی در یک موسسه اعتباری! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / فساد مالی ۲۵۰۰میلیاردی در یک موسسه اعتباری!

فساد مالی ۲۵۰۰میلیاردی در یک موسسه اعتباری!

ایرنا: بازرسی‌کل استان گلستان از کشف یک شبکه و باند فساد در یک موسسه مالی و اعتباری در استان خبر داد.

فساد مالی ۲۵هزار میلیارد ریالی یک موسسه اعتباری

بر اساس گزارش این بازرسی‌کل، با بررسی حساب‌های متهمین و گردش‌های مالی یکی از موسسات مالی و اعتباری در استان مشخص شد که مسوولان موسسه مذکور در سال ۹۸ با ایجاد شبکه و باند فساد (افزون بر ۳۵۰ نفر) اقدام به اختلاس، اخلال در نظام اقتصادی، تحصیل مال از طریق نامشروع، جعل و استفاده از اسناد مجعول، خیانت در امانت و پولشویی کردند.

گزارش بازرسی‌کل استان گلستان در پرونده تخلف این موسسه مالی و اعتباری در مرجع قضایی با برگزاری جلسات متعدد مشترک با بازپرس پرونده در فرآیند رسیدگی به موضوع و همچنین رصد گردش‌های مالی، در شهریور امسال منجر به صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست برای تعداد زیادی از متهمین شد. مبلغ این فساد مالی ۲۵ هزار میلیارد ریال است.

شناسایی ١٢٠٠ گواهی آموزشی مجعول در استان گلستان

همچنین بازرسی‌کل استان گلستان خبر از شناسایی یک هزار و ۲۰۰ گواهی آموزشی مجعول در استان داد که جهت اخذ مدرک دیپلم به اداره‌کل آموزش و پرورش ارسال شده بود.

کارشناسان بازرسی کل استان گلستان با بررسی افزون بر سه هزار فقره گواهی آموزشی صادره توسط یکی از ادارات‌کل استان که برای دریافت مدرک دیپلم به اداره‌کل آموزش و پرورش ارجاع داده شده بود، مشخص شد که تعداد زیادی از گواهینامه‌ها فاقد سابقه و مستندات گذراندن دوره مذکور هستند.

همچنین بررسی گواهی نامه‌های صادره طی سال‌های ۹۳ تا ۹۷ نشان می داد که مهر و امضاء درج شده بر روی گواهی‌نامه‌ها با مهر و امضای مدیرکل وقت آن اداره‌کل مغایرت دارد. در این پرونده که بالغ بر ۱۲۰۰ فقره تاییدیه گواهی آموزشی مجعول و فاقد اصالت کشور شده، سوء‌جریان مالی احتمالی در حال بررسی است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  جو بایدن رسماً رئیس‌جمهور آمریکا شد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *