ماجرای تیتر «خربزه آبه» دنباله‌دار و جنجالی شد ماجرای تیتر «خربزه آبه» دنباله‌دار و جنجالی شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ماجرای تیتر «خربزه آبه» دنباله‌دار و جنجالی شد

ماجرای تیتر «خربزه آبه» دنباله‌دار و جنجالی شد

برترین‌ها: سیدعلی میرفتاح؛ سردبیر روزنامه اعتماد در یادداشتی از تیتر روز گذشته روزنامه اصولگرای وطن امروز درباره سفر رئیس جمهور به توکیو و دیدارش با شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن انتقاد کرد.

روزنامه وطن‌امروز در تیتر اخیر خود این سفر و امید بستن به نخست وزیر ژاپن برای گشایش در کار برجام را به نوعی بیهوده خواند و تیتر زد: «خربزه آبه»!

ماجرای تیتر «خربزه آبه» دنباله‌دار و جنجالی شد

میرفتاح در یادداشتی در این رابطه نوشت: 

* اینکه جریان مقابل دولت، دولت را نقد کند نه‌تنها بد نیست بلکه لازم و ضروری است. اینکه منتقدان دولت مدام مو از ماست دیپلماسی و اقتصاد و فرهنگش بکشند از نقادی هم ضروری‌تر است. اما مسخره کردن سیاست خارجی چیزی جز تخفیف ایران در پی ندارد و حاصلی جز مبتذل کردن مذاکره دیپلماتیک ندارد.

* روزنامه‌ای که نماد حزب مخالف دولت است، از سر خوش‌ذوقی، آبه و خربزه را به هم پیوند می‌زند و با تیتر شاه رفت مذاکرات بین‌المللی رییس‌جمهور را مسخره می‌کند. این گل به خودی نیست؟ رییس‌جمهور وقتی روبروی همتاهای خارجی‌اش می‌نشیند، حسن روحانی نیست بلکه نماینده و نماد ایران است که قانونا و شرعا صاحب حق است که گفت‌وگو کند.

* اگر انتقاد داریم، انتقاد کنیم اما مسخره کردن مذاکرات یعنی سخیف کردن سیاست، بلکه یعنی مبتذل کردن نقد قدرت. «خربزه آبه»، نه با نمک است، نه اخلاقی است و نه نیاز به ذکاوت و هوشیاری دارد بلکه توهین آشکار است به کشور و به مقامات. آن هم کشوری که از هر سو مورد هجوم ظالمانه است. این کار فرجام بدی دارد که دامن یک حزب و گروه را نمی‌گیرد بلکه هزینه‌اش را یک کشور باید بپردازد. سوراخ کردن کشتی شاخ و دم که ندارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  پیروانی: زورشان فقط به پرسپولیس می‌رسد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *