مطمئنید اشتباه نمی‌کنید سردار؟ مطمئنید اشتباه نمی‌کنید سردار؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مطمئنید اشتباه نمی‌کنید سردار؟

مطمئنید اشتباه نمی‌کنید سردار؟

برترین‌ها: رییس پلیس راهور ناجا امروز گفت تنها یک درصد جمعیت کشور یعنی ۸۸ هزار راننده متخلف‌اند و این آمار بسیار کم است. این آمار با توجه به اظهارات و آمارهای گذشته قابل تامل به نظر می‌رسد. اجازه بدهید برخی از این آمار و گفته‌ها را مرور کنیم.

مطمئنید اشتباه نمی‌کنید سردار؟

* (دی ماه ۸۸) خبرگزاری‌ها: سالانه ۵۰ میلیون قبض جریمه برای رانندگان متخلف در ایران صادر می‌شود. فقط ۲۲ درصد از رانندگان متخلف پس از اعمال قانون تخلف خود را می‌پذیرند و ۷۸ درصد از طریق ۴ روش توهین، تطمیع، تهدید یا چانه‌زنی درصدد توجیه تخلف خود و برخورد با مامور راهنمایی و رانندگی برمی‌آیند.

* (۵ آذر ۹۰) فرمانده پلیس‌راه کشور گفت: «آمارها نشان می‌دهد شمار متخلفان حرفه‌ای رانندگی کمتر از ۵ درصد کل رانندگان کشور است و تخلفات سایر رانندگان ناشی از بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری آنان در رانندگی است.»

* (بهمن ۹۳) رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: «روزانه ۴۰ هزار خودروی غیرمجاز به طرح ترافیک مشهد وارد می‌شوند.»

* (۱۹ فروردین ۹۴) مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران: «روزانه ۳۰۰ هزار تخلف ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد با دوربین ها ثبت می شود.»

* (۸ خرداد ۹۶) جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا: «تعداد متخلفان حرفه‌ای زیر ۵ درصد است و ۹۵ درصد از رانندگان مطیع قانون هستند و امیدواریم تعداد متخلفان از این مقدار نیز کمتر شود.»

* (۴ اردیبهشت ۹۸) معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: «روزانه ۱۰ میلیون رکورد از طریق دوربین‌های سطح شهر گرفته می‌شود که از این میزان ۱۵ هزار ثبت تخلف سرعت و چراغ قرمز بوده است.»

حتما بخوانید:  کری مجدد آذری‌جهرمی پس از باخت پرسپولیس

* (۱ دی ۹۸- ایسنا) رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد که بیش از ۹۹ درصد از رانندگان قانون مدار هستند….هادیانفر با بیان اینکه ۹۲ درصد از رانندگان در کشور ما قانونمدار هستند گفت: از سال ۸۵ تا سال ۹۵ طی ۱۰ سال رانندگی در کشور ما بسیار نظام‌مند شده است و تغییرات خوبی اعمال شده است. وی ادامه داد: «ما ۱۱ سال تصادفات را بررسی کردیم که مشخص شد در سه سال گذشته کمتر از یک درصد از جمعیت کل کشور و حدود ۸۸ هزار راننده متخلف داشتیم که این آمار بسیار کم است.»

جمعیت ایران ۸۰ میلیون نفر است و یک درصد آن هشتصدهزار نفر می‌شود. این که ۸۸ هزار راننده چطور یک درصد جمعیت کل کشورند، یا بر اثر استباه محاسباتی سردار گفته شده یا در نقل مطلب اشتباهی صورت گرفته. ۸۸هزار راننده، یک درصد تعداد خودروهای کشور هم نیست که بسیار بیش از ۸٫۸ میلیون دستگاه است.

اما با نگاهی به آمارهای گفته شده در سال‌های گذشته به این نتیجه می‌رسیم که روزانه فقط چند صدهزار خودرو و راننده متخلف وارد محدوده طرح ترافیک تهران می‌شوند. روزانه ۱۵ هزار مورد تخلف سرعت و چراغ قرمز هم در تهران ثبت می‌شود. این را چند ده برابر کنید تا تعداد متخلفینی که جرائم‌شان ثبت نمی‌شود را به دست آورید. ده ها میلیون قبض جریمه‌ سالانه را که برای متخلفین صادر می‌شود را هم باید در اعداد بزرگ ضرب کرد تا به تعداد تخلفات نجومی رانندگان ایرانی برسیم که خودشان همیشه معترفند که قانونی در کار نیست و رانندگی‌شان را باید جزو بی‌نظم‌ترین و پرخطرترین جوامع در دنیا دسته‌بندی کرد.

حتما بخوانید:  استخدام بادیگارد، ساعتی ۱۰میلیون تومان

این که از مجموع این همه تخلف، جریمه ثبت شده و نشده و ۲۸ هزار کشته در تصادفات جاده‌ای (مربوط به سال ۹۷) به اینجا برسیم که یک درصد جمعیت (یا رانندگان) کشور یعنی ۸۸ هزار نفر متخلف‌اند، با عقل و محاسبه ریاضی و با آنچه ما می‌بینیم که جور در نمی‌آید. شاید البته ما اشتباه می‌کنیم و توضیحات مفصل‌تر پلیس راهور بتواند ما را از اشتباه درآورد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *