برترینها: جنجال محمود کریمی حالا حالاها ادامه خواهد داشت، انتساب القابی که زیبنده اهل بیت نیست در یک روضه جنجالی، دوباره صفبندیها را پررنگ کرده، تحلیلگران و کاربران نزدیک به طیف فکری محمود کریمی این فضای رسانهای را نوعی تسویه حساب میدانند و اصلا هدف منتقدان کریمی را دفاع از اهل بیت قلمداد نمیکنند، از آن طرف منتقدان کریمی، او را به واسطه عرصه نامحدودی که در تلویزیون و دیگر تریبونها در اختیار دارد نقد میکنند. البته که به نظر میرسد دو طیف ماجرا کمی سیاستزدگی دارند اما خب ما از هر دو طیف، اینجا چیزهایی آوردهایم.
سعید شریعتی در نقد روضه جنجالی «کریمی» در اعتماد نوشت:
*متاسفانه سیطره مداحانی که با شیوههای مجلسگرمکنی و نمایش مذهبی و به مدد مولتی مدیا و تریبون پیدا کردن در رسانه ملی خود را بر علمای اهل منبر غالب کردهاند، مناجاتخوانیهای شبهای ماه رمضان را به نازلترین وجه خود فرو کاسته است.
*اظهارات یکی از مداحان مشهور و پرحاشیه که هیچکس نمیداند چرا اینقدر دسترسی تام و تمام به تریبونهای عمومی دارد در شبهای گذشته محل بحث جدی و خدشهدار شدن احساسات بسیاری از مومنان روزهدار و موالیان حضرات معصومین شده است.
* بدون هیچ تحقیقی میتوان سوگند خورد که این داستان مجعول، تخیلی، وهن صریح حضرت اباعبدالله الحسین و حضرت صدیقه کبری سلامالله علیهاست.
*این الگوها داستانهای فراوانی از قصه مصطفی دیوانه، تا طیب حاج رضایی و … در دهه ۴۰ شمسی فراوان در منابر و محافل مداحان و روضهخوانان ارایه میشده است که عموما هم قصد بیان آنها جذب جوانان عیارپیشه و لوطیمسلک به بساط اهل بیت بوده است.
*جای تعجب است که هیچیک از روحانیان و مراجع دینی تا کنون به این جسارت واکنش نشان ندادهاند.*رییس صدا و سیما که به دلیل مشابهت بخشهایی از سریال پربیننده پایتخت با صحنههایی از یک فیلم قبل از انقلاب دستور شداد و غلاظ برخورد و توبیخ سازندگان آن سریال را صادر میکند و آن سریال نیمهکاره رها میشود، هیچ واکنشی نسبت به این جسارت صریح از خود بروز نداده است.اما خب افرادی نظیر جلیل محبی(دبیر سابق ستاد امر به معروف) و علی سیستانی(از فعالان رسانهای اصولگرا)، همچنان حامی «محمود کریمی» هستند.
از معدود واکنشهای میانه و معتدل، همین واکنش سید عباس صالحی بود که شاید پذیرفتنیتر به نظر میرسد، البته افرادی مثل مصطفی تاجزاده هم نسبت به ماجرا واکنش نشان دادند، اما خب جنس واکنش طوری بود که از انتشار آن معذوریم!