مقام آمریکایی: جنگ با ایران، ترامپ را نابود می‌کند مقام آمریکایی: جنگ با ایران، ترامپ را نابود می‌کند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مقام آمریکایی: جنگ با ایران، ترامپ را نابود می‌کند

مقام آمریکایی: جنگ با ایران، ترامپ را نابود می‌کند

خبرگزاری فارس: «پاتریک بوکانان» تحلیلگر و دستیار ارشد سه رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده طی یادداشتی در نشریه «آمریکن کانزروتیو» تحلیل کرد که جنگ آمریکا با ایران می‌تواند ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» را نابود کند.

در ابتدای این یادداشت با پرسیدن این سوال که چرا ترامپ با چنین مسئله‌ای سروکله می‌زند، آمده است: «نفت دلبستگی حیاتی و استراتژیک غرب در خلیج فارس است. اما جنگ با ایران این منفعت را به خطر می‌اندازد نه اینکه آن را ایمن کند».

بوکانان با تشکیک در این مسئله که آیا ایرانی‌ها از حملات هوایی و دریایی آمریکا به کشورشان حمایت می‌کنند یا خیر، نوشت: «به نظر می‌رسد به سمت درگیری متقابل حرکت می‌کنیم».

وی با اشاره به خروج ترامپ از برجام، مدعی شد: «روحانی و متحدانش که آینده (ایران) را روی توافقی شرط بندی کردند که سلاح هسته‌ای را در ازای گشایش به سمت غرب رها کنند، اکنون در نظر مردم نادان هستند. کسانی هم که با ایده اعتماد به آمریکا مخالفت کردند، مُحق و تحت حمایت مردم ظاهر شده‌اند».

این مقام پیشین آمریکایی با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر احتمال اقدام ایران برای بستن تنگه هرمز، تحلیل کرد که چنین حرکتی می‌تواند باعث انفجار در بهای جهانی نفت و واکنش نیروی دریایی آمریکا شود که در نهایت جنگ آغاز خواهد شد.

در ادامه این یادداشت آمده است: «از میان چهار نفری که تصمیم نهایی را برای آغاز جنگ می‌گیرند؛ ترامپ، پامپئو و جان بولتون درباره لزوم تغییر حکومت ایران صحبت کرده‌اند. جیمز متیس وزیر دفاع اما اخیرا این هدف را تقبیح کرد».

حتما بخوانید:  زانیار خسروی: تمام کنسرت‌هایم را لغو می‌کنم

بوکانان با بیان اینکه آمریکا نیروی زمینی کافی برای حمله و اشغال ایران را ندارد، اضافه کرد: «اگر ایران از حزب‌الله، سوری‌ها، عراقی‌ها و دیگر متحدانش در کشورهای عربی بخواهد که وارد صحنه شوند، تلفات آمریکا اوج خواهد گرفت».

وی دونالد ترامپ را تنها مسئول هرگونه تبادل آتش در خلیج فارس، قطع صادرات نفت، افزایش حق بیمه کشتی‌های نفتکش و در نهایت رکود اقتصاد جهانی (در صورت وقوع جنگ) معرفی کرد.

در پایان این یادداشت آمده است که اگر ترامپ و دولتش امروز جنگ را با ایران شروع کند، در آینده کسی که وعده خارج کردن آمریکا از این جنگ را بدهد، قدرت را در کاخ سفید به دست می‌آورد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *