نصرالله: ایران برای پاسخ، به کمک کسی نیاز ندارد نصرالله: ایران برای پاسخ، به کمک کسی نیاز ندارد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نصرالله: ایران برای پاسخ، به کمک کسی نیاز ندارد

نصرالله: ایران برای پاسخ، به کمک کسی نیاز ندارد

ایسنا: دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی‌ به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و همراهان وی، تاکید کرد: این حادثه به دلیل بزرگی آن حتما برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد.

به نقل از شبکه المنار، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به این مناسبت ابتدا ایام شهادت حضرت فاطمه و نیز درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی را به رهبر معظم انقلاب و علما و بزرگان حوزه تسلیت گفت.

وی در ادامه با اشاره به ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر همراهان آنها در بغداد توسط تروریست‌های آمریکایی گفت: این حادثه یقیناً در تاریخ می‌ماند. این حادثه آنقدر بزرگ است که به خاطر بزرگی خود در تاریخ برای همیشه ثبت خواهد شد. بزرگ به خاطر خون‌های که در آن ریخته شد و به خاطر پیامدهایی که برای منطقه خواهد داشت.

نصرالله: ایران برای پاسخ، به کمک کسی نیاز ندارد

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره سخنان سردار حاجی زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه درباره کمک به گروه‌های مقاومت و تحریف سخنان او توسط برخی رسانه‌ها گفت: اظهارات سردار علی حاجی زاده، تحریف شد؛ سردار حاجی زاده گفت که غزه و لبنان خطوط مقدم برای مقابله با رژیم اشغالگر است نه به خاطر ایران، به خاطر خود غزه و لبنان. خط مقدم است که لبنان و غزه از خود دفاع کنند.وی تاکید کرد: تنها مقاومت است که به فضل سلاح خود و حمایت های ایران و سوریه می تواند از منابع نفتی لبنان محافظت کند. ما نمی توانیم کسی که با سلاح و در دیگر مواضع از ما حمایت کرد و کسی که علیه لبنان توطئه چید و از رژیم صهیونیستی حمایت کرد را یکی بدانیم.

حتما بخوانید:  آتش‌سوزی در صداوسیما

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: نگرانی های زیادی در منطقه و خلیج فارس و اسرائیل به دلیل سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس وجود دارد. منطقه اکنون بسیار متشنج است و نمی دانیم که یک اتفاق می تواند منجر به چه چیزهایی شود.

سید حسن در ادامه خاطرنشان کرد: برخی ها گمان می کنند که جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به دوستان و هم پیمانان خود تکیه کرده است اما ایران اگر بخواهد پاسخ بدهد خودش پاسخ نظامی و یا امنیتی خواهد داد. ایران قوی است و از ما کمک نخواسته است حالا اگر گروهی یا افرادی که ایران را دوست دارند و بخواهند کاری انجام دهند با خودشان است اما باید بگویم ایران برای پاسخ دادن به این جنایت به کمک کسی نیاز ندارد.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: ایران ضعیف نیست بلکه یک کشور قدرتمندی است و خودش تصمیم می گیرد که چگونه و چه زمانی پاسخ دهد.وی گفت: زمانی که فرماندهانمان را به شهادت می رسانید قدرت و صلابت و پایبندیمان به حق بیشتر می شود. شهید سلیمانی قهرمان ‌و نماد جهانی برای فداکاری و وفاداری و دفاع از مظلومان است. آنچه که در رابطه با فعالیت ها و دستاوردهای سردار سلیمانی آشکار و برملا شد ناچیز است و اموری وجود دارد که صحبت کردن در رابطه با آنها در شرایط الان مناسب نیست.

سید حسن نصرالله گفت: اگر شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی نبود مساله اخراج آمریکا از منطقه به یک شعار و خواسته مردمی تبدیل نمی‌شد. شهادت این دو فرمانده، نیروهای آمریکایی را در مسیر خروج از عراق قرار داد.

حتما بخوانید:  وقتی جیرجیرک روی گردن بایدن نشست

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: برخی در لبنان، ایران را با دوستان خودشان در منطقه مقایسه می‌کنند که ترامپ درباره آنها می‌گوید اگر ما حمایتتان نکنیم ظرف دو هفته سقوط می‌کنید یا اگر حمایت نکنیم، بزودی ناچارید به فارسی حرف بزنید. باید به اینها بگویم ایران فرق می کند. ایران به کسی نیاز ندارد که از آنها حمایت کند.

نصرالله گفت: ترور حاج قاسم ضربه بزرگی بود اما محور مقاومت این ضربه را پشت سر گذاشت. آمریکا گمان می‌کرد با این ترور محور مقاومت از هم می‌پاشد. به آمریکایی‌ها اعلام می‌کنم ما پایدار تر شدیم. همانطور که امام خمینی (ره) می گفتند: “بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود.”

وی خاطرنشان کرد: وقتی فرماندهان ما را می‌کشند ما بیشتر احساس مسئولیت می کنیم و سرسخت‌تر و باصلابت‌تر می‌شویم پس هرکس روی ترور و خودروهای بمب‌گذاری شده حساب کرده و در پی این است که عزم ما را سست کند، در توهم است .اگر در ایران شهید حاج قاسم قهرمان ملی اعلام شد، ما او را قهرمان جهانی اعلام می‌کنیم. حاج قاسم در نبردهایش فقط از شیعیان حمایت نکرد بلکه از مسلمانان، مسیحیان و همه دفاع کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: باید از خدمات و فداکاری‌های حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی تشکر کنیم. از زمان شهادت این دو فرمانده تا اولین سالگرد شهادت آن ها راهپیمایی ها و مراسم های بزرگ و گسترده‌ای برای وفاداری به خون آن ها برگذار شد. ما شاهد وفاداری به آن ها در ایران، عراق، سوریه، یمن، بحرین، ترکیه و بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی بودیم. حادثه ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در یادها باقی خواهد ماند.

حتما بخوانید:  تصاویری دردناک از باغ رضوان رشت

سید حسن نصرالله در بخشی از سخنرانی خود همچنین تاکید کرد: عراقی ها کسانی که تروریست های تکفیری را به کشورشان فرستادند را با کسانی که به آن ها کمک کردند تا سرزمین هایشان را آزاد کنند، یکی نمی‌دانند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *