نمایندگان درباره جانباز یهویی‌ها: برخورد می‌کنیم نمایندگان درباره جانباز یهویی‌ها: برخورد می‌کنیم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نمایندگان درباره جانباز یهویی‌ها: برخورد می‌کنیم

نمایندگان درباره جانباز یهویی‌ها: برخورد می‌کنیم

روزنامه ایران نوشت: مدیر کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران، درباره این که مبنی چند درصد از پرونده‌های سال گذشته منجر به افزایش درصد جانبازی شده نیز می‌افزاید: ۳۰ درصد از این پرونده‌ها منجر به افزایش درصد جانبازی شده است. به‌طوریکه در سال ۱۳۹۶ از ۳۷ هزار نفر پرونده تجدیدنظر، ۹ هزار و ۸۰۰ نفر میزان جانبازی شان افزایش یافت که ۳۵۰ نفر بالای ۲۵ درصد، ۷۰۶ نفر بالای ۵۰ درصد و ۱۹۶ نفر به بالای ۷۰ درصد رسیدند.

طائبی ادامه می‌دهد: از ابتدای سال‌جاری نیز تاکنون بیش از ١٣ هزار پرونده به کمیسیون پزشکی ارسال شده است که ٢ هزار و ۴٠٠ پرونده برای بار اول و مابقی نیز مربوط به تجدیدنظر در پرونده جانبازان بوده است. همچنین، ۱۱ هزار نفر از این افراد درخواست تجدیدنظر در درصد داشتند.

وی می گوید: برای تعیین درصد جانبازی باید ابتدا یگان‌های نظامی تمام اطلاعات مربوط به جراحت در هر ناحیه از فرد آسیب دیده را گزارش دهند و این گزارش سانحه را به پذیرش بنیاد شهید داده تا در کمیسیون‌های احراز این نهاد بررسی شود.

سپس کمیسیون احراز، نواحی یا نقاط آسیب دیده فرد را به عنوان جانباز اعلام و پس از آن پرونده تأیید و در سیستم سجایا (ثبت اطلاعات جانبازان در بنیاد شهید) ثبت و پس از آن به کمیسیون پزشکی ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تعیین درصد جانبازی بالای ۵٠ درصد نیز باید شورای عالی پزشکی با حضور تعدادی از پزشکان مجرب تصمیم‌گیری کند، ادامه می‌دهد: پرونده افراد متقاضی در این شورا بررسی می‌شود که پس از تأیید نهایی، شورا نیز مهر تأیید برای درصد بالای ۵٠ درصد را خواهد زد.

حتما بخوانید:  ترامپ: ایران را منزوی کنید

سیداحسان قاضی‌زاده‌ هاشمی، عضو فراکسیون امید مجلس و یکی از طراحان قانون منع به کارگیری بازنشستگان هم از برخورد با افرادی که قصد دور زدن این قانون را دارند خبر می‌دهد و می‌گوید: بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز موظف است با افرادی که قصد فرار از قانون منع به کارگیری بازنشستگان دارند برخورد کند. همچنین، لازم است کمیسیون‌های تخصصی این بنیاد با دقت بیشتری پرونده‌های این افراد را بررسی کنند و در صورت هر گونه اقدام مجرمانه با این افراد برخورد کنند

زهرا سعیدی، یکی دیگر از اعضای فراکسیون جوانان مجلس و طراحان این قانون نیز از حساسیت بالای دستگاه‌های نظارتی بر اجرای کامل قانون منع به کار‌گیری بازنشستگان خبر می‌دهد و می‌گوید: اجازه هم نمی‌دهیم برخی از قدرت خود برای تغییر درصد جانبازی شان استفاده کنند.

این عضو فراکسیون امید مجلس ادامه می‌دهد: در حال حاضر کمیته‌ای نیز برای پیگیری انفصال بازنشستگان توسط نمایندگان فراکسیون جوانان مجلس تشکیل شده است که به موضوع انفصال آنها از پست هایشان نظارت می‌کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *