واعظی: منظور روحانی از آن ۲۰ نفر مجمع نبود واعظی: منظور روحانی از آن ۲۰ نفر مجمع نبود | آوتاف
خانه / اخبار داغ / واعظی: منظور روحانی از آن ۲۰ نفر مجمع نبود

واعظی: منظور روحانی از آن ۲۰ نفر مجمع نبود

سازندگی نوشت: محمود واعظی گفت: منظور رئیس‌جمهور مجمع تشخیص مصلحت نظام نبود، هیئت عالی نظارت مجمع بود که در غیاب ریاست فقید آن آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی به جای آن تصمیم می‌گرفت.

روحانی از ۱۰ تا ۲۰ نفر که به جای یک ملت تصمیم می‌گیرند سخن گفت و آملی‌لاریجانی جواب داد که این حرف غیرحقوقی و توهین به مجمع است که رئیس‌جمهور خود عضو آن است. حالا واعظی می‌گوید مخاطب روحانی نه آملی‌لاریجانی یا مجمع که اعضای هیئت عالی نظارت است، گرچه رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور در مصاحبه اختصاصی با سازندگی نامی از محسن رضایی نمی‌برد اما به نظر می‌رسد مخاطب او دبیر مجمع باشد.

واعظی: منظور روحانی از آن ۲۰ نفر مجمع نبود

محمود واعظی روز گذشته در دفتر رئیس‌جمهور به پرسش‌های سازندگی پاسخ گفت. ۲ ساعت تمام برای سال‌نامه سازندگی وقت گذاشت و با صبر و حوصله به همه پرسش‌های ما پاسخ داد. از سوابق سیاسی‌اش گفت؛ روابطش با اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان را توضیح داد و درباره برنامه کاری و دیدگاه راهبردی رئیس‌جمهور حرف زد.

واعظی در این گفت‌وگوی انتقادی و باز از هیچ نقدی برآشفته نشد، اما با احتیاط کامل به پرسش‌ها جواب می‌داد. گوشه‌ای از ماجرای استعفای ظریف را باز کرد هرچند که همه ماجرا را نگفت و به چشم‌انداز آینده پرداخت.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در این گفت وگو شائبه توهین روحانی به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را رد کرد و گفت: آقای روحانی هیچ قصدی مبنی بر توهین به مجمع و اعضای آن نداشته و ندارد. خود او عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. سخن او مبنی بر این‌که «نمی‌شود کشور را به ده یا بیست نفر سپرد و بگوییم تابع تصمیمات شما هستیم» اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نبود، بلکه خطاب رئیس‌جمهوری به اعضای هیات عالی نظارت مجمع بود.

حتما بخوانید:  تصاویر جدیدترین مدل لکسوس بالاخره منتشر شد

واعظی که دیروز با روزنامه سازندگی سخن‌ می‌گفت، نه‌فقط درباره‌ی این اختلاف که درخصوص بسیاری دیگر از مسائل موجود در کشور سخن گفت. او از شایعه‌ی استعفای روحانی، جزئیات ماجرای استعفای ظریف، استعفای برخی از وزرا مانند عباس آخوندی و قاضی‌زاده‌هاشمی تا وضعیت موجود دولت و… به تفصیل سخن گفت.اگرچه او قبول نداشت که ما با وضعیت «بی‌دولتی» روبه‌رو هستیم اما پذیرفت که دولت باید سخنگو داشته باشد و در این باره نیز با رئیس‌جمهوری به صورت جدی سخن گفته است.واعظی یادآوری کرد که امروز دولت در میانه‌ی سه جنگ ایستاده است. «جنگ اقتصادی» که آمریکا آغازگر آن است و با خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها آن را آغاز کرده و تلاش می‌کند اهداف خود را پیش ببرد. «جنگ تبلیغاتی» که مخالفان ایران و جمهوری اسلامی و براندازان عهده‌دار آن شده‌اند و تلاش می‌کنند ناامیدی را در کشور گسترش بدهند و دلزدگی از نظام را در چشم مردم پدیدار سازند و سوم، «جنگ روانی» است که جناح مخالف دولت آن را از انتخابات سال ۹۶ آغاز کرد و به اعتراضات دی‌ماه پیوند زد و همچنان نیز آن را دنبال می‌کند تا هم دولت را از پای بیندازد و هم نگذارد تلاش‌های دولت به نتیجه برسد.

واعظی از همین منظرهم شایعه‌ی استعفای رئیس‌جمهور در اردیبهشت‌ماه را یک طنز خواند و حتی بحث برکناری روحانی را تلاش عده قلیلی خواند که جایگاهی در کشور ندارند.واعظی در ادامه این گفت‌وگو به داستان FATF نیز اشاره کرد و یادآور شد آنچه چند روز پیش رئیس‌جمهوری مبنی بر این که «نمی‌شود کشور را به دست ده یا بیست نفر داد و گفت هر تصمیمی گرفتند ما تابع آن هستیم» گفت، خطابش به اعضای هیات عالی نظارت مجمع است.

حتما بخوانید:  اسپری ضدکرونای ایرانی رونمایی شد

زیرا در هنگامه‌ای که رئیس سابق آن مرحوم آیت‌الله شاهرودی در بستر بیماری بود و نمی‌توانست در مجمع حاضر شود، این هیات تشکیل شد و تصمیماتی برای لوایح مربوط به FATF گرفته شد که نظر اکثریت اعضای مجمع نبود. آقای روحانی که علیه اعضای مجمع تشخیص سخن نگفته او خود از بدو تشکیل مجمع، یکی از اعضای آن بود و می‌داند که اعضای آن بیست نفر نیستند و بیش از چهل نفرند. اما هیات عالی نظارت در دوره‌ی بیماری رئیس به برخی از مسائل ورود کرد و تصمیماتی گرفت که سخن رئیس‌جمهوری خطاب به آنها بود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *