وزارت‌بهداشت: مطلوب‌ترین ‌مدیریت کرونا را داشتیم وزارت‌بهداشت: مطلوب‌ترین ‌مدیریت کرونا را داشتیم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / وزارت‌بهداشت: مطلوب‌ترین ‌مدیریت کرونا را داشتیم

وزارت‌بهداشت: مطلوب‌ترین ‌مدیریت کرونا را داشتیم

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر بهداشت گفت: ایران مطلوب‌ترین و مناسب‌ترین مدیریت و کنترل بیماری کرونا را داشته است.

قاسم جان‌بابایی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به اقدامات مناسب استان مرکزی در مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: استان مرکزی علی‌رغم اینکه جزء آلوده‌ترین استان‌های کشور قرار داشت اما امروز در راستای مدیریت ویروس کرونا جزء بهترین استان‌های کشور است و این امر نشان‌دهنده همکاری و مساعدت مناسب تمام ارکان استان مرکزی است.

وی افزود: ویروس کرونا جزء مخرب‌ترین ویروس‌های شناخته‌شده جهان است که باعث از بین رفتن بافت‌های بدن می‌شود و متأسفانه تا به امروز درمان قطعی برای این بیماری شناخته نشده ‌و بهترین شیوه جلوگیری از ویروس کرونا مراقبت مناسب از بیمار توسط نیروی انسانی است.

معاون وزیر بهداشت: مطلوب‌ترین ‌مدیریت کرونا را داشته‌ایم

معاون درمان وزیر بهداشت بیان کرد: ‌ایران تا به امروز مطلوب‌ترین و مناسب‌ترین مدیریت و کنترل بیماری نسبت به کشورهای دیگر داشته و نشان‌دهنده همکاری تمام ارکان نظام است.

جان‌بابایی تصریح کرد: موفقیت‌های حاصله در بیماری کرونا ناشی از کمک و همراهی تمام مردم است و متأسفانه در شرایط عادی قرار نگرفته‌ایم و با آغاز شیوع ویروس کرونا کشورهای دیگر ارتباطات با ایران را محدود کردند و با وجود این، تمام دنیا به این ویروس مخرب مبتلا شدند.

وی ادامه داد: شرایط موجود در کشور نامعلوم است و باید منتظر هرگونه اتفاق ناگوار بود و در کشور ایران به‌ازای یک‌هزار نفر ایرانی ۱/۷ تخت وجود دارد اما در کشورهای اروپایی به‌ازای یک‌هزار نفر ۶ تخت وجود دارد.

معاون درمان وزیر بهداشت عنوان کرد: با وجود شرایط مطلوب در استان مرکزی هنوز خطر افزایش ابتلا در استان مرکزی وجود دارد و باید بررسی‌های لازم در راستای نقاط ضعف و قوت عملکرد استان مرکزی انجام گردد و نقاط قوت افزایش و نقاط ضعف را کاهش بدهیم.

حتما بخوانید:  کنایه جدید علی کریمی به رئیس فدراسیون فوتبال

جان‌بابایی اضافه کرد: مهم‌ترین مسئله در پیشگیری از ویروس کرونا نیروی انسانی است و امکانات و تجهیزات باعث جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نمی‌شود بلکه نیروی انسانی نقشی مؤثر در کنترل ویروس کرونا دارد و باید توجهی ویژه به کادر درمان و نیروی انسانی داشته باشیم تا در این مسیر پیروز گردیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی باید تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی، رشته‌های مربوطه و فارغ التحصیلان نیز افزایش پیدا کنند تا در استان از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری گردد.

معاون درمان وزیر بهداشت بیان کرد: هدف اصلی در مدیریت ویروس کرونا کاهش مرگ‌ومیر است و افزایش مرگ‌ومیر امری غیرقابل جبران است و باید تیم‌های مختلف را تقویت کنیم تا در این راستا مساعدت و همکاری کافی را داشته باشند و همچنین باید سالمندان را با استفاده از گروه‌های مختلف در خانه نگه‌داریم تا از بیماری در امان بمانند.

جان‌بابایی ادامه داد: از تولید بیمار باید جلوگیری گردد و تمام تلاش خود را در کاهش تولید بیمار به‌کار بگیریم و آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی میان مردم انجام گردد، باید به زندان‌ها، واحدهای صنعتی و تولیدی توجهی ویژه گردد تا از تولید بیمار جلوگیری شود و نیز باید امکانات را افزایش بدهیم تا بیماران بیشتری تولید نشوند.

وی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز تعداد شبکه‌های بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی افزایش پیدا کرده است و این سازمان‌ها وظیفه تشخیص زودرس ویروس کرونا و مراقبت از بیماران را به‌عهده دارند و باید وظایف خود را به‌خوبی انجام بدهند.

معاون درمان وزیر بهداشت اضافه کرد: درمان بیماران کرونایی باید در بیمارستان‌های بزرگ، مجهز و دارای امکانات صورت بپذیرد تا تحت درمان مطلوب‌تر قرار بگیرند و ظرفیت مرکز استان‌ها باید افزایش پیدا کند و نیز زیرساخت‌ها تقویت گردند.

حتما بخوانید:  پیروزی وفایی مقابل مرد شماره یک اسنوکر جهان

جان‌بابایی با تأکید به اینکه باید از ظرفیت خدمات الکترونیک بهره کافی برد گفت: باید بعضی از الگوهای رفتاری را تغییر بدهیم تا ویروس کرونا کنترل شود و در ابتدای شیوع ویروس کرونا ماسک‌های خریداری‌شده تحویل ایران داده نشد و با همت و تلاش تمام مردم ماسک، الکل و مواد ضدعفونی‌کننده تولید گردید و خوشبختانه امروز مراکز درمانی با کمبود ماسک مواجه نیستند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *