پزشک جنجالی تلویزیون: منظورم را بد متوجه شدید پزشک جنجالی تلویزیون: منظورم را بد متوجه شدید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پزشک جنجالی تلویزیون: منظورم را بد متوجه شدید

پزشک جنجالی تلویزیون: منظورم را بد متوجه شدید

خبرگزاری مهر: اظهار نظر یک پزشک متخصص طب پیشگیری درباره گردشگری و تعریف جدید او از این واژه در روزهای اخیر موجی از واکنش ها را در فضای مجازی به دنبال داشت. از کاریکاتورها و رفتارهای طنزگونه با این صحبت ها گرفته تا ساخت انیمیشن های مختلف و اظهارنظرهای تند درباره اینکه چرا تعریف صنعت گردشگری توسط یک پزشک به سخره گرفته شده است.

چند روز پیش دکتر عبدالوهاب قاضی که متخصص طب پزشکی و مدیر یکی از هتلهای بزرگ شهر بندرعباس است در برنامه تلویزیونی طبیب درباره طب پیشگیری صحبت کرد و اینکه طب پیشگیری روی سه محور تغذیه، سبک زندگی و تاثیر اعصاب و روان بر جسم متمرکز است.

پزشک جنجالی: فرم جدید گردشگری را معرفی کردم

در بخشی از این صحبت که درباره تاثیر اعصاب و روان بر جسم بود، قاضی گفت که می خواهم یک ترم جدید از گردشگری را تعریف کنم. گردشگری تنها به این معنی نیست که ما باید حتما سفر به خارج از کشور داشته باشیم بلکه گردشگری می تواند این باشد که اگر همیشه در یک بخشی از منزل غذا می خوردیم حالا می توانیم جای میز ناهارخوری را تغییر داده و جای دیگری بنشینیم.

گردشگری از خودمان و از تغییر محیط اطرافمان شروع می شود و یا اینکه به رنگ ها توجه کنیم و اگر تا به حال از سطل آشغال سیاه رنگ استفاده می کرده ایم حالا از یک سطل اشغال قرمز و زیبا استفاده کنیم و یا به پارک ها و شهرهای اطراف برویم.

همین اظهار نظر دو دقیقه ای که از شبکه سوم سیما پخش شد موجب شد تا دستمایه ای شود برای کاربران فضاهای مجازی تا با در اختیار گذاشتن همین تکه از صحبت ها موجی از واکنش ها را برانگیختند. از کشیدن کاریکاتورها، نوشتن مقالات و یادداشت های طنز گرفته تا کلیپ و انیمیشن ساختن ها.

حتما بخوانید:  غرضی: ۵هزار نفر از آقازاد‌ه‌ها در آمریکا هستند

پس از آن، عبدالوهاب قاضی دوباره به این برنامه آمد و توضیح داد که: می خواستم ترم جدیدی از گردشگری را معرفی کنم که از خودمان و از خانه شروع می شود. منظورم این بود که ما اگر به دورترین نقطه دنیا هم که برویم می خواهیم با حواس ۵ گانه مان تجربه گر باشیم. اما اگر همین حواس ۵ گانه را در خانه خود با امکاناتی که داریم تمرین نکنیم؛ اگربه دورترین نقطه هم برویم به همان اندازه از آن مکان درک خواهیم داشت که از خانه خود درک داریم. پس هر اندازه در خانه رفتارهای عادت گونه را کنار بگذاریم در سفرهای دور هم می توانیم لذت ببریم.

وقتی مجری برنامه از او خواست که توضیح دهد چقدر این نظریه در دنیا شناخته شده و قابل اثبات است، قاضی گفت: من می توانم مقاله هایی که در این باره نوشته شده را در اختیار مخاطبان قراردهم.

شاید اگر این مدیر که سابقه فعالیت در هلدینگ گردشگری و مدیریت یکی از هتلهای مطرح جنوب کشور رشته پزشکی خود را با گردشگری پیوند نمی داد این واکنش ها نیز به صحبت های او اتفاق نمی افتاد و یا اگر این مدیر هتل که خودش سالهاست در حوزه گردشگری فعالیت می کند، از مثال های بهترین برای تبیین منظورش استفاده می کرد، دیگران به او اعتراض نمی کردند که چرا مفهوم گردشگری را تا این حد سخیف در یک برنامه تلویزیونی جلوه داده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *