پمپئو: بایدن می‌خواهد ایران را شریک آمریکا کند پمپئو: بایدن می‌خواهد ایران را شریک آمریکا کند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پمپئو: بایدن می‌خواهد ایران را شریک آمریکا کند

پمپئو: بایدن می‌خواهد ایران را شریک آمریکا کند

ایندیپندنت: پمپئو از شبه‌نظامیان شیعه حوثی در یمن که از حمایت جمهوری اسلامی برخوردار هستند به عنوان یک گروه تروریستی یاد کرد.

وزیر خارجه سابق ایالات متحده، دولت جو بایدن را متهم کرده که در تلاش است ایران را به «شریک بزرگتر» آمریکا در منطقه خاورمیانه تبدیل کند و مذاکره با تهران را به‌ویژه برای اسرائیل خطرناک دانست و گفت حزب دموکرات به گونه‌ای رفتار می‌کند که «اساسا ضدیهود» است.

شبکه خبری فاکس روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت، مایک پمپئو در مصاحبه با رانا مک‌دانیل رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه در پادکست «آمریکای واقعی» او، از اهمیت ثبات و آرامش در اورشلیم گفت و در عین حال دولت بایدن را به پشتیبانی از ایران در برابر اسرائیل متهم کرد.

پمپئو: بایدن می‌خواهد ایران را به شریک آمریکا تبدیل کند

وی گفت: «چرا در مقابل متحدمان، اسرائیل، جانب ایران را می‌گیرید؛ این عملا کاری است که آنها دارند انجام می‌دهند.»

وی در ادامه از شبه‌نظامیان شیعه حوثی در یمن که از حمایت جمهوری اسلامی برخوردار هستند به عنوان یک گروه تروریستی یاد کرد و گفت، «آنها گروه نیابتی ایران هستند. به‌روشنی تروریست هستند و دولت می‌گوید نه، ما قرار است آنها را از فهرست (تروریسم) خارج کنیم.»

اشاره وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از حزب جمهوری‌خواه به تصمیم ماه فوریه دولت جو بایدن است که نام حوثی‌ها را از فهرست سازمان‌های تروریستی جهانی خارج کرد.

مایک پمپئو با اشاره به حمایت تهران از حزب‌الله لبنان و اقدامات بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی در خاورمیانه گفت، با تمام این احوال دولت بایدن در حال شکل دادن «نهمین سال تلاش دولت اوباما-بایدن برای تبدیل کردن ایران به شریک بزرگتر (یا ارشد) آمریکا در خاورمیانه است.»

حتما بخوانید:  مهدی علیمحمدی، دوبلور خاطره‌ساز درگذشت

وی با بیان این چنین رویکردی برای کشورهای متحد آمریکا در حوزه خلیج فارس و اسرائیل خطرناک است، هشدار داد که تصمیمات در خاورمیانه «بر ما اینجا در خانه نیز تاثیر خواهد داشت،» و در ادامه تاکید کرد که جمهوری‌خواهان باید مانع پیشروی دولت کنونی در این مسیر شوند.

دولت بایدن می‌گوید بازگشت تهران به پیروی کامل از تعهدات هسته‌ای خود در برجام در اولویت است و با رسیدن به تفاهم، از آن به عنوان بستری برای گفت‌وگو درباره سایر اقدامات ایران، مانند فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای، که مورد نگرانی جامعه بین‌المللی است، استفاده خواهد کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *