چگونه علی فروغی برکنار شد و بعد برکنار نشد؟! چگونه علی فروغی برکنار شد و بعد برکنار نشد؟! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / چگونه علی فروغی برکنار شد و بعد برکنار نشد؟!

چگونه علی فروغی برکنار شد و بعد برکنار نشد؟!

برترین‌ها: روز گذشته یک کانال تلگرامی منتسب به صداوسیما اقدام به انتشار خبری مبنی بر تغییر مدیر شبکه سه سیما کرد و نوشت: شهاب اسفندیاری که در حال حاضر رئیس دانشگاه صداوسیماست جایگزین علی فروغی در شبکه سه سیما شده است! خبری که اسفندیاری آن را تکذیب کرد و گفت: این خبر شایعه‌ای بیش نیست و هیچ تغییری در سازمان صداوسیما روی نداده است.

این خبر با توجه به اتفاقات اخیر معاونت سیما و نوع رابطه و تعامل میان میرباقری و فروغی و ماجراهای قبلی مربوط به فروغی خیلی سریع خبرساز شد.

چگونه علی فروغی برکنار شد و بعد برکنار نشد؟!

در خبری که برخی رسانه‌ها به نقل از کانال خبرگزاری صداوسیما نقل کردند ضمن اعلام خبر برکناری علی فروغی، متن پیام مرتضی میرباقری معاونت سیما هم به شرح زیر منتشر شده بود:

برادر گرامی جناب آقای دکتر شهاب اسفندیاری

«نظر به تعهد و تجربیات ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «رئیس شبکه سه سیما» منصوب می‌شوید. انتظار دارد با بهره‌گیری از الگوی کارآمد و اثربخش مهندسی و مدیریت پیام و ارتقای سطح کیفی تولیدات به ویژه در حوزه‌ ورزش و سرگرمی، موجبات افزایش سرمایه اجتماعی کشور و ایجاد امید، نشاط و شادابی، در جامعه با استفاده از هنرمندان نخبه و متعهد و بهره‌گیری از نظرات اهالی فرهنگ و کارشناسان خبره را فراهم سازید. از خداوندمنان توفیقات روز افزون شما را در ایجاد روحیه امید و نشاط به جامعه، ترویج و ارتقای سبک زندگی اسلامی ایرانی به ویژه برای مخاطبان جوان مسئلت دارم. وظیفه خود می‌دانم از زحمات جناب آقای علی فروغی در طول مدیریت این شبکه صمیمانه سپاسگزاری نمایم».

حتما بخوانید:  محمود احمدی‌نژاد جنجال به پا کرد

ساعتی پس از انتشار این خبر، مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش در صفحه شخصی خود در توئیتر انتصاب شهاب اسفندیاری به سمت مدیریت شبکه سه را تبریک گفت.

666

خبری که بلافاصله شهاب اسفندیاری به آن واکنش نشان داد و اینگونه تکذیبش کرد:

666

پس از تکذیبیه شهاب اسفندیاری درباره انتصابش به عنوان مدیر جدید شبکه سه، مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش و کارمند رسمی صداوسیما درباره پیام تبریک توییتری خود به اسفندیاری اینگونه توضیح داد: ما گروهی داریم که اکثر بچه های رسانه ملی هم هستند. این خبر و حکم تغییرات در شبکه ۳ آنجا توسط خیلی از بچه ها منتشر شد و من هم گفتم حتما صحت دارد این خبر که همه بازنشر می دهند و برای همین توئیت کردم که بعد متوجه شدم اصل خبر مشکل داشته است.»

همچنین حمید خواجه‌نژاد (مدیر روابط عمومی معاونت سیما) ضمن تکذیب انتشار شایعه برکناری فروغی گفت:

* خیلی از ما درباره اخبار دروغ، اطلاعات غلط و به اصطلاح فیک نیوز‌ها شنیده و نمونه‌های مختلفی از آن‌ها را هم دیده ایم؛ اغلب، شایعه سازان که منافعی را از این کار می‌برند، اینگونه اطلاعات غلط را با رنگ و لعابی فریبنده ساخته و پرداخته کرده و راهی کانال‌های متنوع ارتباطی می‌کنند، اما امروز در حاشیه انتشار خبری جعلی درباره انتصاب مدیر یکی از شبکه‌های سیما از کانالی تلگرامی با نامی جعلی، اتفاقی رخ داد که در نوع خود جالب بود!

*  بسیاری از دوستان، شاید از سر تعجیل، خود در دام فیک نیوز افتادند و حتی به منبع فیک ارجاع هم دادند. لحظاتی پس از انتشار این خبر جعلی بلافاصله مطالب را برای پیگیری حقوقی ارسال کردم که جلوی اینگونه سوءاستفاده‌ها به سرعت گرفته شود.

حتما بخوانید:  آگهی استخدام ایرانی‌ها برای کار در عراق

* البته کم نیست کانال‌هایی که به نام برند‌های صداوسیما نظیر صرفا جهت اطلاع و خبر ٢٠:٣٠ و… به کام افرادی ناشناس فعال است تا شاید مطالب و اخبارشان در نگاه مخاطبان و افکار عمومی موثق جلوه کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *